Skoro pravidelně doučuju dvakrát týdně matiku. V pondělí je to děvčina z prváku na obchodce, ve středu klučina v šesté třídě.
Klučina sice v pololetí prospěl s odřenýma ušima, ale jinak je moc šikovný! Zatím jsem nepochopila, ale jak jejich učitelka učí. Za více než dva měsíce se nepohli a hlavně neustále střídají počítání s geometrií a to naprosto nesmyslně! No co už... Klučina je šikovný - to co mu vysvětlím lidsky, tak zásadně pochopí a zapamatuje si. Když mu to už jde, tak co by chodil na doučování, ne?
A pak je tu pondělní děvčina. Ze začátku to celkem šlo. V posledních týdnech je stav ale takový, že na matiku zvysoka kašle. Z příkladů za domácí úkol na jaráky neudělala ani jeden, ani se neobtěžovala. Je dutá jak bambus! To co vysvětlím a ukážu nedokáže podle návodu v podstatě ani opsat či diktované napsat.
Dneska to ale dostoupilo vrcholu. Začali brát funkce. Zatím takové ty základy, co se berou i na základce. Když musím osvěžit středovou a osovou souměrnost, aby byla schopná určit lichost a sudost funkce, tak to ještě rozdýchám. Když ale není schopná načrtnout graf nejjednodušší kvadratické funkce, který jsem s ní před rokem dělala, tak začínám upadat pomalu do mdlob. V těch mdlobách jí tedy ještě udělám tabulku, kterou si s hodně odřenýma ušima zvládne vyplnit. Fajn, zaznačíme body. Kámen úrazu! Nebyla schopná ani zaznačit body do soustavy souřadnic! Pěkně prosím - šestá třída! V zimě jsem to učila na Sirotkove. Přiznávám, že v ten moment jsem ji prostě vyhodila, že na toto dneska opravdu nejsem zvědavá vzhledem k tomu, že šílím kvůli DP.
Normálně se "spravuju" kouskem čokolády či panákem višňovky. Přiznávám, že dneska to musela být dvojitá kombinace.
Jsem zvědavá s čím přijde za týden...
Klučina sice v pololetí prospěl s odřenýma ušima, ale jinak je moc šikovný! Zatím jsem nepochopila, ale jak jejich učitelka učí. Za více než dva měsíce se nepohli a hlavně neustále střídají počítání s geometrií a to naprosto nesmyslně! No co už... Klučina je šikovný - to co mu vysvětlím lidsky, tak zásadně pochopí a zapamatuje si. Když mu to už jde, tak co by chodil na doučování, ne?
A pak je tu pondělní děvčina. Ze začátku to celkem šlo. V posledních týdnech je stav ale takový, že na matiku zvysoka kašle. Z příkladů za domácí úkol na jaráky neudělala ani jeden, ani se neobtěžovala. Je dutá jak bambus! To co vysvětlím a ukážu nedokáže podle návodu v podstatě ani opsat či diktované napsat.
Dneska to ale dostoupilo vrcholu. Začali brát funkce. Zatím takové ty základy, co se berou i na základce. Když musím osvěžit středovou a osovou souměrnost, aby byla schopná určit lichost a sudost funkce, tak to ještě rozdýchám. Když ale není schopná načrtnout graf nejjednodušší kvadratické funkce, který jsem s ní před rokem dělala, tak začínám upadat pomalu do mdlob. V těch mdlobách jí tedy ještě udělám tabulku, kterou si s hodně odřenýma ušima zvládne vyplnit. Fajn, zaznačíme body. Kámen úrazu! Nebyla schopná ani zaznačit body do soustavy souřadnic! Pěkně prosím - šestá třída! V zimě jsem to učila na Sirotkove. Přiznávám, že v ten moment jsem ji prostě vyhodila, že na toto dneska opravdu nejsem zvědavá vzhledem k tomu, že šílím kvůli DP.
Normálně se "spravuju" kouskem čokolády či panákem višňovky. Přiznávám, že dneska to musela být dvojitá kombinace.
Jsem zvědavá s čím přijde za týden...
1 komentář:
Při čtení tvého příspěvku jsem zjistila, že taky nevím, co je to sudost a lichost funkce. Ale jinak ti držím palce, to víš ta dnešní mládeš, co jí nenaservíruješ rovnou pod nos, to nepochopí.
Okomentovat