pondělí 26. ledna 2009

Angel-A

Tak jsem konečně na Ferdino doporučení shlédla film Angel-A. Nechci opakovat něco, co už bylo napsáno jinde. Jen bych ještě ráda doplnila, že se jedná o dílo z tvorby režiséra Luca Bessona, který je také podepsán pod takovými filmy jako je Magická hlubin či Leon. A černobílé zpracování dodává ději určitou atmosféru. Přece jenom se to už tak často nevidí...
Přikládám jeden z dialogů mezi dvojicí hlavních postav. Je sice trošku delší, ale prostě mě oslovil.

André: Vadí ti, že se vyptávám?

Angela: Ne. Když se zajímáš o mě, začneš se zajímat i o sebe.

André: Nejsem zajímavý

Angela: Ale jsi. Jsi hezký, inteligentní…

André: Nedělej si srandu.

Angela: Ne, opravdu! Máš to uvnitř, ale musíš to dostat ven!

André: Já se snažím. Ale není to snadný.

Angela: Ale je, uvidíš.

(Angela postaví Andrého před zrcadlo.)

Angela: Podívej se do zrcadla. Co tam vidíš? Co vidíš v zrcadle?

André: Vidím krásnou holku.

Angela: Díky. A co vidíš vedle ní?

André: Nevím.

Angela: Děláš pokroky.

André: Myslíš?

Angela: Předtím jsi viděl úplný hovno. Teď už nevidíš nic. Vyčistil sis prostor. Ale teď je třeba tu prázdnou skořápku naplnit. Nemůžeš ji takhle nechat. Dívej se před sebe. Nevidíš v té tváři nic pěkného?

André: Nic moc.

Angela: Dívej se. Co vidíš v očích?

André: Laskavost.

Angela: A je jí tam hodně. A co dál?

André: Nejsou ošklivé.

Angela: Přesně tak. Jsou krásné! A dál?

André: Možná je v nich něha.

Angela: Té je tam hodně. A co láska?

André: Jo. Lásky je tam taky dost. Možná až moc.

Angela: Tak to musí ven. Řekni, že mě máš rád.

André: Prosím?

Angela: Nemáš mě rád?

André: Mám. Tedy, něco k tobě cítím, třeba to je přátelství…

Angela: Tak máš mě rád, nebo nemáš?

André: Od prvního dne. Od první vteřiny.

Angela: Tak to řekni!

André: To se těžko říká.

Angela: A víš proč?

André: Ne.

Angela: Protože tobě to nikdo nikdy neřekl, viď? Je těžké mít se rád, když tě nemají rádi jiní.

André: Jo.

Angela: Mám tě ráda, André. Teď jsi lásku dostal, a můžeš ji někomu dát. Zkus to.

André: Mám tě rád, Angelo. Ale třeba se tak nejmenuješ.

Angela: Tak to řekni beze jména.

André: Mám tě rád.

Angela: Tak je to dobře. A teď to řekni sám sobě.

André: To nemůžu.

Angela: Ale můžeš. Koukni na své tělo ztrápené nedostatkem lásky a důvěry. Nevidíš, že si zaslouží péči? Neodmítej to zraněné tělo. Snáší tě už tak dlouho, a nestěžuje si. Řekni mu, jak je důležité, že má své místo, a dej mu, co si zaslouží.

André: Mám tě rád, André. Mám tě rád.

Angela: Jsem na tebe pyšná, André. Jdeme se najíst? Mám hlad.

André: Ty myslíš jen na jídlo. Nemáš citové problémy?

Angela: Nepřevracej naše role, prosím.

André: To je fakt.

2 komentáře:

Kalushka řekl(a)...

Jůůů :-) To je krásný! Půjčíte mi ten film?

Kamila řekl(a)...

Jsem ráda, že mé přepisování nepřišlo v niveč! ;)
Vyřešíme, půjčíme... (Máme to jen v PC, ale to se dá zařídit.)