středa 11. března 2009

Ijáček má narozeniny a dostane dva dárky

"To je správné," řekl Ijáček. "Jen si zpívej. Tidly dum, tydli tam. Kvete máj, pojďme v háj. Buď veselý!"
"To taky jsem," řekl Pú.
"Někomu je hej," řekl Ijáček.
"Proč, co se děje?"
"Copak se něcok děje?"
"Jsi takový smutný, Ijáčku,"
"Smutný? Proč bych byl smutný? Mám narozeniny. Nejšťastnější den v roce."
"Narozeniny?" řekl Pú užasle.
"Ovšem. Nechápeš? Podívej se na všechny ty dárky." Mávl nohou. "Podívej se na ten sváteční dort. Svíčky a růžová poleva."
Pú se rozhlédl - nejprve nalevo a pak napravo.
"Dárky?" řekl Pú. "Sváteční dort? A kde?"
"Cožpak nevidíš?"
"Ne," řekl Pú.
"Já taky ne," řekl Ijáček. "Žert," vysvětloval. "Haha!"

***
Pú se přebrodil přes potok k Ijáčkovi a Prasátko usedlo opodál, hlavu v prackách, a smutně vzdychalo.
"Je to užitečná nádoba," řekl Pú. "Tady je. A je na ní napsáno: Mnoho štěstí přeji Pú. To je tady napsáno. Můžeš si do ní ukládat různé věci. Tumáš!"
Když uviděl Ijáček nádobu, všecek se rozjařil.
"Hle!" řekl. "Můj balónek se zrovna hodí do té nádoby!"
"Ach ne, Ijáčku," řekl Pú. "Balónky se do takové nádoby nevejdou. S balónkem se hraje tak, že ho držíš -"
"Můj ne," řekl Ijáček pyšně. "Podívej se, Prasátko!" A Prasátko se žalostně otočilo. Ijáček sebral balónek do zubů a opatrně jej vložilo do nádoby; vyňal jej a položil zase na zem; a zase jej sebral a opatrně vložil zpět.
"Opravdu!" řekl Pú. "Vejde se tam!"
"Opravdu!" řeklo Prasátko. "A také jde ven!"
"Že ano," řekl Ijáček. "Jde tam i ven jako nic."
"To jsem rád," řek Pú šťastně, "že jsem měl ten nápad dát ti užitečnou nádobu na ukládání věcí."
"To jsem rádo," řeklo Prasátko, "že jsem ti dalo něco, co se dá uložit do užitečné nádoby."
Ale Ijáček je neposlouchal. Vyndával balónek a zase jej ukládal, celý šťastný.
A.A.Milne: Medvídek Pú - Kapitola 6, ve které má Ijáček narozeniny a dostane dva dárky

Žádné komentáře: