čtvrtek 14. ledna 2010

Lesk a bída prvorozených

Maměnka po dlouhé době koupila časopis Vlasta. Půjčila mi ho s upozorněním na stránku o geocachingu. Upřímně - nic nového. Raději bych se konečně dostala k článkům v Zeměměřiči a Geobusiness. Za to moji pozornost upoutal jiný článek - Lesk a bída prvorozených. Teda ještě jsem ho celý nečetla, ale pár bodů mě celkem pobavilo (i když na některých asi něco bude).

Jsi přece starší, musíš půjčit bráškovi hračky.
Sestřička je malá, ty máš mít rozum.
Celý svět se nemůže točit jenom kolem tebe.
Teď buď zticha, jinak malý neusne.

LESK
  • větší schopnost uplatnit se v životě lépe než mladší sourozenci
  • síla a zvyk uhájit si v životě vlastní prostor
  • silné dodržování rodinných tradic
BÍDA
  • bytostná potřeba nedělat chyby a být ve všem nejlepší
  • obava, že mě okolí má méně rádo
  • pocit, že si lásku musím zvlášť zasloužit
Vlasta: Lesk a bída prvorozených

1 komentář:

barulka řekl(a)...

Já jsem zase jednou v jednom z těch pochybných časopisů četla, že prvorozenní bývají zdravější. Jako, že kdyby už další dítě nebylo, tak aby toto bylo zdravé, silné ,a prostě aby vydrželo.