úterý 25. května 2010

Myšlenka o titulu

Jak se mi to pomalu skládá a jak dolaďuju dopisy k táboru, tak mě to napadlo...
Když vám dojde dopis od cizího člověka, tak se asi podíváte i na to, jestli titul má nebo nemá. Přece jenom to možná něco vypovídá.

K. H.
Člověk bez titulu. Buď mladý nebo bez vysokoškolského vzdělání. To první znamená, že to může být třeštidlo a to druhé... Já proti lidem bez VŠ vůbec nic nemám! Ale přece jenom - není to trochu prestiž mít titul?

Bc. K. H.
Bakalář. V podstatě titul na nic. Jenom určitý mezistupeň. Myslím, že evekuje mladého člověka, který ještě studuje. Jasně, někteří tady končí. Ale myslím, že moc jich není.

Mgr. K. H. (s dovolením beru svůj budoucí titul, ale myslím i jiné)
Člověk s dokončenou vysokou školou. Myslím, že evokuje zodpovědnost, jistou moudrost a tak. Ale víte, co hlavně? Už to neříká nic o tom, že jste mladý. Naopak! Když budu posílat dopisy ohledně tábora, tak si klidně můžou myslet, že je mi třeba 50! To je strašná představa! Zlatý Bc. - asi jsem odhalila jeho výhody :)

2 komentáře:

Ježo řekl(a)...

...možná bys byla překvapena, kolik "hotových" Bc. v kategorii 40+ lítá po republice. (Souvisí to s tím, že na stát během posledních let začal vyžadovat na některých pozicích VŠ vzdělání a on ten bakalář byl takový kompromis, aby se vlk nažral a koza zůstala celá.)

P.S. Na tituly se nedívám, imho to nevypovídá vůbec nic (podstatného). Nicméně je pravda, že ve chvíli, kdy na projektu jsem uvedený jediný bez titulu, to už vypadá divně. :)

barulka řekl(a)...

Nesoudit lidi podle titulu je těžký. Nemusí to nic znamenat, zvlášť když pak ten dotyčný otevře pusu, tak si řeknu, jak někdo takový mohl vůbec něco vystudovat. Na druhou stranu u člověka s titulem předpokládám že něco umí, myslím tím třeba samostatně pracovat, rozhodovat se nějakou osobní iniciativu... Nechci říct, že lidi bez titulu to neumí. Asi se na to dívám trochu s předsudky, já vím (jsem prostě trochu povrchní).
Osobně se mi mnohem víc líbí Mgr. než Bc. ale ještě hezčí je RNDr.