úterý 30. listopadu 2010

12 rozhněvaných mužů

Už asi 3 měsíce mi byl tento film poměrně intenzivně doporučován a navíc jsem slyšela pozitivní ohlasy od více lidí. Tedy jsem si vzala práci, kterou můžu dělat i filmu a dala se do toho.

Jedná se o film z prostředí amerického soudnictví. Celý se odehrává v jedné místnosti, ve které je uzavřeno 12 porotců, kteří mají jednomyslně rozhodnout o vině či nevině mladíka obviněného z vraždy 1. stupně. Po prvním hlasování bylo 11 porotců pro "vinen" a pouhý 1 pro "nevinen". Jak se ale postupně odkrývá, tak svědectví nejsou tak úplně 100%...

Jak to dopadne pochopitelně neprozradím. Snad jenom, že Henry Fonda má kouzlo i v tomto filmu (i když Tenkrát na Západě stále vede).

Velice mě zaujala jedna myšlenka, která ve filmu padla:
"S dovolením bych začal já..."
"Proč jste pořád tak zdvořilej?"
"Z téhož důvodu proč vy nejste. Byl jsem tak vychován."
Zajímavé a pravdivé.

Žádné komentáře: