středa 2. května 2012

Skaut má holá kolena

V úterý 24. dubna, na svatého Jiří - patrona skautů, vrcholily oslavy 100 let skautingu u nás. Mimo jiné byly vysílány nejrůznější relace v rádiích, ale také televize věnovala nemalý čas skautům. Na ČT 2 jim bylo věnováno v podstatě celé odpoledne a večer.
Televizi nemám a tak teď postupně sjíždím, co je v archivu ČT k dispozici.
Některé pořady byly lehce zvláštní, ale budiž. Nejvíc mě v nich zaráželi reportéři ČT... No jo, prostě každý nemůže být skaut :)
Ještě jsem se nedostala k večerním programům (maměnka chválila Trochu lepší svět, tak jsem zvědavá), ale už mám dva pořady, které mě nadchly!
  1. Medailonek Marka Orko Váchy. Ten borec je prostě hustej! Totálně zažranej do přírody a hlavně to své nadšení dokáže přenášet na děti, ke kterým má úžasný vztah! Já jsem se nestačila divit... Strašně mě to nadchlo!
  2. A dneska jsem u žehlení shlédla pořad Skaut má holá kolena. Břetislav Rychlík vzal svoje kamarády z Veselí na Moravě, se kterými prožil tábor v roce 1970 (těsně před zákazem). Společně vyrazili, aby si ho zopakovali po více jak 30-ti letech! Je úžasné koukat se, jak se starší pánové oblékají do nových krojů, berou batoh a vyráží. Vaří si v táborové kuchyni, ráno vstávají na rozcvičku, hledají zprávu v peřejích... Tím vším se prolínají amatérské záběry z původního tábora a hlavně zvláštní atmosféra. Na jednu stranu nadšení, že si to můžou zopakovat a zavzpomínat, na druhou stranu nepochopení, co se vlastně dělo v období, kdy byl skauting potřetí zakázán. Každý z nich to vnímá trošku jinak.... Strašně mě to zaujalo! Takže doporučuju...

Žádné komentáře: