neděle 10. května 2015

Okouzlená Kokořínskem

Jeden z prodloužených květnových víkendů jsem strávila na Collegiu (o tom ale později) na Kokořínsku. Když pan ředitel na daný čtvrtek vyhlásil volno, tak moje srdce zaplesalo - nepojedu přes celou republiku nadarmo! A tak jsem vyhecovala svoje organizační schopnosti. Ve středu hned po škole jsem jela do Prahy, abych ve čtvrtek brzo ráno mohla vyrazit směr Kokořínsko na vlastní výlet. A vyplatilo se to!
Ve čtvrtek před osmou hodinou ranní jsem vystoupila z autobusu na náměstí v městečku Mšeno. Jen co jsem se rozkoukala, tak jsem skončila v příjemné..."obuv, cyklopotřeby, topení, švec, půjčovna koloběžek...kavárně". Horká čokoláda a domácí perník na sluníčku se ukázali jako perfektní snídaně.
A tak už na cestu! Kolem městských lázní v údolí, přes lesopark Debř a Švédský val až do místních skal.
Přes Průsečnou skálu, která byla vybudována během 30-ti leté války, kolem Obří hlavy s žábou až na Pokličky. Fascinující místo! A dobré na fotografické řádění :) I v jednom...
Od Pokliček dolů do údolí přes samoty pod Hlučovem a zase nahoru. Tentokrát na hrad Kokořín, který dal název místnímu kraji. Věřili byste, že až do období První republiky na hrad vedla jen stezka o šířce na jednoho koně? Vůbec si to nedokážu představit! Prohlídku 1 na 1 jsem si vlastně celkem užila.
Z hradu jsem pokračovala do stejnojmenné dědinky, kde jsem využila právě otevřené kavárny.
Moje další cesta směřovala zpět do Mělníku (kde jsem ráno přestupovala). Městečko jsem si prošla, pokochala se vinicemi, zdolala místní věž s výhledem na soutok Labe a Vltavy. Nedalo mi to a povečeřela jsem s výhledem na soutok a na Říp :) Když jsem chtěla navštívit i Pražskou bránu, tak jsem zjistila, že v ní je kavárna. I když jsem to neplánovala, tak jsem jí neodolala a využila jejích úžasných služeb. Už jste snad někdy navštívili kavárnu ve věži?
V kavárně jsem taky začala dolepovat a dopisovat zážitky celého dne... A tak to vyšlo, že můj turistický deník byl naplněn. A na co čekat? Hned jsem odeslala kódy, abych nemusela čekat a nový deník měla zase k dispozici.
Kokořínsko je nádherné. Však se podívejte na fotky ve fotogalerii! Ale víte, co bude nejlepší? Když se tam sami vypravíte! Třeba vás Kokořínsko okouzlí stejně jako mě. Hodlám se tam ještě vrátit...

Žádné komentáře: