pondělí 14. prosince 2015

14. 12. a proměny dne

Každá správná knižní fanynka dokáže bez problému uhodnout následující ukázku:
Potom rozvázal balíček, která byl přinesen z města, a k mému značnému překvapení vybalil škrabošku svatého Mikuláše a čerta. Přitom pravil, že kupovat v červenci škrabošku Mikuláše je jedna z nejtěžších prací které kdy vykonal. Pohladil zálibně bílé vousy, přelepené k rumělkové tváři drobného světce, a na škrabošce čerta urovnal vyplazený jazyk z červeného plyše. Prosil mně, abych si pro případ, že by se nevrátil, pamatoval, že zemřel v mých službách. Žádal, abych se v tom případě poohlédl po nějakém hezkém děvčeti, které by si asi tak byl mohl vzít, a postaral se o ně jako o jeho vdovu. Byl jsem tím vším trochu zmatek a díval jsem se za ním s celou řadou nevyslovených otázek na rtech. Nač koupil, pro všechno na světě, ty škrabošky? Co to povídal o tom děvčeti?
Tak co, poznali jste? Já hned po první větě :) Úžasný Saturnin! A na co škrabošky? No přece pro tetu Kateřinu a Milouše, aby jim v noci neběhaly krysy přes obličej. Chytrému napověz, hloupého trkni! :)

Dopoledne byl mazec. Nezačínala jsem zrovna s dobrou náladou. Včerejší dozvuky, hledání třídnice, porada, šest hodin v tahu a ještě s dozorem. Končila jsem s pověstným jazykem na vestě...
Pak se to ale zlomilo!
Mail s přislíbeným vysněným dárkem pro sestru (těš se! :)), nečekaná SMS a dnešní návštěva v kavárně byla jako návštěva v cirkuse s klauny a poradně u psychologa :)
Údajně je risk zisk. Tak uvidíme...

Žádné komentáře: