pondělí 17. března 2008

Fotokritika

Víťa je na fotky opravdu hodně velký kritik a tak mě vždycky moc potěší, když mi nějakou pochválí - mně, která se za fotografa nepovažuje... Prostě jen fotím, tak jak vidím věci a jak to umím. Snad se budu stále zdokonalovat a k něčemu málu to dotáhnu. Ale o tom jsem teď ani psát nechtěla. Spíš jsem chtěla říct, že Víťa je nejvíce kritický sám na sebe. Určitě je potřeba sebekritika, ale on fotí prostě úžasně! Přesto mi přijde věčně nespokojený, že by to mohl vyfotit líp. Nu, posuďte sami!
A myšlenka? Snad jen foťme prostě tak, jak to cítíme a buďme k sobě jen trochu kritičtí, spíše se chvalme, protože občas to za nás nikdo jiný neudělá...
Foto: Zizu - Na Vyšehradě...hledání motivů dá někdy práci.

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Kakamilko. Děkuji za pochvalu mých fotek. Snažím se, aby stály za to. Ale jako fotograf začátečník se snažím učit. A nejlíp se dle mého naučíš z chyb. Proto ta sebekritika.
Fotografií se toho dá vyjádřit strašně mnoho. Má svoji sílu a svůj příběh. Když ten příběh nese, má cenu, jinak je ztracená ve změti jiných obrazů, obrázků a tvarů, kterýma jsme dnes spíš zahlcení... Vítek

Kamila řekl(a)...

ahoj víťo!
teda, ani jsem netušila, že ty víš o mém blogu! to jsou mi překvapení! :)
jinak doufám, že jsi to nevzal nějak špatně, co jsem napsala. hlavním cílem bylo pochválit ti fotky ;) s tím, že nejlepší učení je z chyb pochopitelně souhlasím a tím je potřeba sebekritika. to určitě!
osobně fotky asi dělím na dvě "kategorie" kvůli tomu, že hlavně fotím v oddíle, kde holky chtějí vidět na fotkách sebe, co se tam dělalo a tak. prostě fotky, které zachycují akci, jaká byla a pak fotky, nad kterýma člověk přemýšlí, má na ně čas... ta sebekritika patří k oběma, ale kdybych to třeba řešila pořád a důkladně, tak holky nebudou spokojený a nezachytí to tu akci.
jen takový myšlenky, asi by se o tom dalo bavit víc...
ale díky za příspěvek! měj se krásně!
kaka

xhanak řekl(a)...

Kakamilko, vím to vím, že máš svůj blog. Hezký počin.
Máš pravdu. Jsou fotky reportážní, kde jde o tu akci a zachycení okamžiku, emoce apod... tam se odpouští i nějaké to máznutí, nedokonalá kompozice apod :-)
Důležité je fotit a hledat hezké motivy, zachycovat ty příběhy v lidech, ale i ve věcech...

Kamila řekl(a)...

právě vždycky, když vidím jakýkoliv tvoje fotky, tak mi přijde, že tam ten motiv máš a máš to dotažený a to i v sobě, myšlenkově! závidím!