neděle 28. září 2008

Jak to je?

Děti jsou nevyzpytatelná stvoření! A jaká jsem já vedoucí? Myslím si, že ani zlá (nebo přísná?) a ani příliš hodná. Snažím se být tak nějak akorát. Hlavně je nerozmazlovat! Co vím, tak skauti si o mě myslí něco v tom smyslu, že jsem ta stará protivná baba, která jim nic nedovolí (zajímavé vzhledem k faktu, že kluci na táboře jsou ve stejném věku a nemám pocit, že by sdíleli takovýto názor). A pak tu jsou naše nejmenší světlušky... Společně s Baruli je vedeme druhým rokem a myslím si, že nás mají i celkem rády! Ale jak člověk přijde k oblíbenosti, když po ní neprahne? Dětské tajemství?
Má malá přiznání (postřehy ze sobotního výletu):
  • nemám ráda, když se na mě děti věší celý den - alespoň chvíli jít volně!
  • nedokážu vnímat dětské brebentění, jakmile přesáhne pětiminutový monolog - jedním uchem dovnitř, druhým ven
  • nevím, co dělat ve chvíli, kdy vlevo dítě povídá o gepardovi, vpravo o plavbě na ostrov a obě dvě čekají, že na to budu reagovat - mám pocit, že šidím obě
  • nemám ráda, když něco musím říkat a vysvětlovat patnáctkrát za sebou a beztak je to bez efektu - v té chvíli mám pocit, že mě klepne!
  • ráda bych se věnovala dětem, které nejsou v popředí, ale nedokážu se "zbavit" těch, kteří se neustále "vnucují", abych mohla jít za nimi
To teda ze mě bude fakt úžasná učitelka, když si nedokážu poradit ani teď... Ale tak nějak si říkám, že nikdo není dokonalý, ale přesto bych se v některých věcech chtěla zlepšit.
Foto: Výlet Fialek - Impala

4 komentáře:

barulka řekl(a)...

Abych pravdu řekla, už se taky cítím stará a lehce z dětí znavená. A dál, učitelem jsi 45 minut a výlet trvá 8 hodin...

Kamila řekl(a)...

Těší mě, že nejsem sama :) Chtělo by to nějakou várku, která by to rádcování za nás vzala, co? ;)
Je pravda, že učitelem je člověk 45 minut, ale průměrně pět hodin denně a pět dní v týdnu... Ale je pravda, že je to o něčem jiným. Nu, budoucnost ukáže.

Dan K. řekl(a)...

no a proto buď učitelé nejsou anebo po pár letech ve školství už neposlouchají a jen bloumají po chodbách ;-)
no každopádně kdybyste chtěli, tak vám ještě dvě skoronemluvící děti přidáme :-)))

Kamila řekl(a)...

Díky za nabídku, ale my si je šetříme na další léta! Ale počítáme s nima! Jsou v pořadníku ;)