středa 24. září 2008

Poslední mohykán

Film, ke kterému jsem se dostala přes hudbu... Kamarád prostě jednou na akci vzal CD s úžasnou hudbou k mně neznámému filmu. Jistěže mi to nedalo a na film jsem se při nejbližší příležitosti podívala!
Na východním pobřeží Ameriky zuří boj o koloniální nadvládu mezi Angličany a Francouzy - tzv. sedmiletá válka v letech 1756-1763. Do války jsou zapojeni na obou stranách také Indiáni. Na stranu Angličanů se mimo jiné přidá také trojice lovců - náčelník Mohykánů Čingačgúk se svými syny Unkasem a bílým (adoptovaným synem) Sokolím okem alias Dlouhou karabinou (úžasný Daniel Day-Lewis :)). Nebudu vám vyprávět celý děj, jen chci upozornit na nenápadný příběh lásky mezi Unkasem a Alicí, která nakonec skončí tragicky... I když, jak se to vezme... Nu, podívejte se sami! :)
A nezapomeňte na jedinečnou hudbu, bez které by film neměl takovou atmosféru! Třeba osm ticha? Nemyslitelné! Ale hudba probíhající děj krásně podtrhuje!
Ještě jedna věcička. V celém filmu zazní jediná písnička -
I will find you, která určitě stojí za poslech!
A já si jdu do knihovny pro knižní předlohu ;)

2 komentáře:

Maggi řekl(a)...

Tož se musím připojit k doporučení, film je moc fajn a hudba ještě víc =)pro mě je asi nejhezčí ta písnička na začátku - nebo spíš melodie. http://www.youtube.com/watch?v=N8pwTdYPQLo&feature=related

A taky jsem přemýšlela nad tím, že po tomto Cd nebo filmu sáhnu, když mám nějakou smutnou náladu nebo su naštvaná...a to i přes to, že ta hudba ve mně vzbuzuje smutnej pocit...

Káťa řekl(a)...

Ten soundstrack je nádherný, taky patří k mým oblíbeným:-)