středa 26. listopadu 2008

Change the Game aneb jak mě EliXír zachránil ve škole

"Úžasný" pan učitel, u kterého jsem na praxi ze zeměpisu mi tvrdil, jak v sedmičce Jihoafrickou republiku ani nezačali. A tak když jsem došla do třídy a zjistila, že ji mají celou probranou, tak jsem byla dost v šoku! Kdo by taky nebyl! Tak jsme si to zopakovali, věděla jsem, že mám ještě křížovku, nějaké opakováníčko v zásobě, ale přesto bylo času moc! Co s tím?
A tak jsme se nějak od obyvatelstva dostali k tomu, co je to slum! Hned jsem byla opět na domácí půdě a mohla bych vykládat a vykládat, protože mám za sebou dvouhodinový program na EliXíru o brazilském slumu. Ale slum jako slum, ne? Tak jsem se s děckama bavila proč vlastně tato městečka vznikají, jak tam lidé žijí a jak se živí. Ale taky jsem zabrousila na stránku toho, co dělají děti, jaké hry hrají a podobně. Škoda, že mě nenapadlo, že se k něčemu takovému dostaneme! Mohla jsem jim vzít balon z odpadků nebo flowerstick! Takové obyčejné věci, které mají doma a mohly by je porovnat... Škoda, třeba někdy příště! Prostě to bylo zajímavé :)
A cože to vlastně na tom EliXíru bylo za program? Pod nenápadným názvem Change the Game se skrývaly dvě úžasně zajímavé hodiny! Jedná se o projekt pár lidí z Prahy, kteří s ním objíždí základní školy. Třeba až budu učit, tak si je taky pozvu ;) Více o tomto projektu se dá dočíst na jejich stránkách...
Zase je na tom něco špatně? A jsem nějaký extrémista?

2 komentáře:

Maggi řekl(a)...

Ta hodina zní moc fajně, to my jsme takový dobrý neměli....=( A dost dobrej projekt!
Hele a co je balon z odpadků?

Kamila řekl(a)...

On má celý příběh ještě pokračování!
Ve čtvrtek jsem si nakonec vzala ještě jednu sedmičku, kde jsem vykládala právě čistě o slumech a donesla děckám ukázat tři hračky z odpadků a pouštěla Sociální spoty z Jednoho světa a mělo to maximální úspěch! Na to jaká to byla spontánní akce a totální improvizace, tak to byla asi moje nejlepší odučená hodina ze všech! Ještě teď z toho mám radost!
Co se týče balonu z odpadků, tak návod, jak si ho vyrobit, je právě i na stránkách CTG stejně jako flowerstick...