středa 26. listopadu 2008

Ekologická stopa

Ekologická stopa znamená, kolik plochy (země a vodních ekosystémů) je třeba k souvislému zajišťování všech zdrojů, které potřebuji ke svému současnému životnímu stylu a k zneškodnění všech odpadů, které přitom produkuji. Ještě jednodušeji: jak moc zatěžuji svým stylem života naši matičku Zemi.
Žijeme v době velké nerovnováhy! Vyspělé země dosahují hodnoty až 9,6 globálních hektarů na osobu (USA) a proti tomu jsou rozvojové země, jejichž hodnota globálních hektarů na osobu je 0,4 (Somálsko)... Velký rozdíl, nemyslíte?
Zajímá vás jaký dopad na Zemi má zrovna váš životní styl? Je to tak jednoduché, jak to zjistit! Stačí zavítat na stránku "Hra o Zemi", na které se nachází malý testík o tom, jak žijete, ale také spousta dalších a dle mého i užitečných informací! Tak to zkuste!
VAROVÁNÍ! Pozor! Informace, které o sobě zjistíte,Vás mohou šokovat či donutit přemýšlet!

Malé doplnění: Nejsem žádný extrémista! Žádný Greenpeace nebo Duha! Nechci nic podsouvat! Nikomu neříkám, že žije špatně nebo dobře! Jen mi to prostě přijde zajímavé. Jasně, ani já nežiju úplně ekologicky! Ale snažím se dělat alepsoň takové věci jako je třídit odpad! Kdo by neznal ony barevné kontejnery po městě? Vždyť to je to nejmenší, co můžeme udělat!

9 komentářů:

Ježo řekl(a)...

Zcela v pořádku. Pokud poměr největších žroutů a nejmenších je jen něco kolem 1:20, tak to není tak nespravedlivé. Navíc, povrch země to zatím utáhne, i kdyby všichni spotřebovávali jako USA (rezerva je asi 50%).

Jinak samozřejmě zpochybňuji tu metodiku, ta čísla neříkají zhola nic.

A krom toho: kdy se konečně přestěhuješ do jeskyně, aby jsi snížila svoji ekologickou stopu?

Kamila řekl(a)...

A je tento poměr skutečný? Je to tak? Nebyla bych si tím tak jistá. A co to znamená rezerva 50%? Neobnovitelné zdroje jsou prostě vyčerpatelné!
Nechtěla jsem tu rozvinout nějakou odbornou diskuzi, jen mi to prostě přišlo zajímavé pro lidi, kteří o tom třeba nic neví. Prostě takové pěkné minimum. (Ale to snad máme už spolu vyřešené)
A já se do jeskyně stěhovat nepotřebuju. Nestačí třeba třídit zase o něco víc? Banány si v obchodě nedávat do sáčku? Zbytečně nesvítit? Zbytečně nenechávat téct vodu? I maličkosti jsou fajn!

barulka řekl(a)...

Tak jsem dopadla dost bledě a to jsem si mylela že nežiju tak špatně, jsem na tom hůž než průměrný Čech, může za to asi náš dům a létání letadlem....

Kamila řekl(a)...

Však to říkala i Pírko, že létání je ekologicky náročné, ne?

barulka řekl(a)...

Já jsem nevěděla velikost svého obydlí, tak jsem dala to největší, což je asi pravda a letos jsem letěla 2x, jak si na tom ty?Ale ty stránky jsou bezva.

Kamila řekl(a)...

Já na tom tak špatně nejsem (usuzuji z toho, že jsem pod průměrným Čechem). Taky jsem dala největší obydlí, ale zase je nás tu 6 a nelítám... Ale těžko říct, jak to je!

Maggi řekl(a)...

Hm...no....jsem na tom moooooooc špatně soudě dle eko stopy....=(

Kamila řekl(a)...

Vzhledem k tomu, jak třídíš, tak mě to ani moc nepřekvapuje... ;)

Kalushka řekl(a)...

Tak já mám stopu 2,4. Nejhůř mi dopadlo jídlo, nejlíp doprava :)