středa 14. ledna 2009

Hrabě Monte Christo

Kdo to nevíte, tak mám ráda literaturu z období romantismu :) Bídníci, Chrám Matky Boží v Paříži, Tři mušketýři či právě zmiňovaný Hrabě Monte Christo! (Možná jste si všimli, že je to jenom Victor Hugo a Alexandre Dumas starší, ale oni jsou prostě nejlepší :)) Moje vášeň! Všechno přečteno a mám ráda i některá filmová zpracování... Hrabě Monte Christo má hned tři výjimečná zpracování, mezi kterými nedokážu vybrat to nejlepší. Každé má něco do sebe!
Nejstarší (z mých oblíbených) je z roku 1975 a v hlavní roli úžasný Richard Chamberlain! Dvouhodinnový film a co si tak matně pamatuju, tak žádný zidealizovaný konec (ale ruku do ohně bych za to nedala). Ovšem nejraději v tomto zpracování mám část, kdy je Edmond Dantes vězněn v pevnosti If! A Monte Christo vypadá strašně staře... Jojo, stará dobrá klasika!
Zpracování z roku 1998 se trochu vymyká. Jedná se totiž v podstatě o čtyřdílný film! V hlavní roli navíc úžasný Gérard Depardieu! Díky tomu, že se jedná v podstatě o seriál, tak si tvůrci mohli více vyhrát a nemuseli tolik věcí pominout! A tak pomsta hraběte je opravdu dlouhá, důkladná a to především její příprava! Tady mám zase ráda část, kdy Monte Christo tráví čas v Orientu...
Poslední zpracování z roku 2002. V hlavní roli mladý James Caviezel, na kterého není problém se dvě hodiny dívat :) Je to opravdu pěkný hrabě! Taky toto zpracování mám ráda (nečekaně). Líbí se mi výprava a souboj v polích u opuštěné budovy a scéna, jak Monte Christo přiletí v balónu a.... :) Akorát ten konec - tím to trochu poťali! Prostě americký happy end a žádný Dumas!
Jejdá! Kéž bych to já měla doma!
A příště třeba o Bídnících ;)

Žádné komentáře: