úterý 7. července 2009

Svatební košile s asociacemi

"Měla jsem, smutná, milého,
život bych dala pro něho!
Do ciziny se obrátil,
potud se ještě nevrátil."
---
"Ach proboha! Ten kostel snad?"
"To není kostel, to můj hrad!"
"Ten hřbitov - a těch křížů řad?"
"To nejsou kříže, to můj sad!"
---
"Masa dost - ale bez krve!"
---
"Vstávej, umrlče, hola hou,
a podej mi sem tu živou!"
Karel Jaromír Erben: Kytice - Svatební košile

No jo, Kytice je klasika! A ať si kdo chce, co chce říká, ale filmové zpracování Erbenovy Kytice taky nemá chybu! Konkrétně Svatební košile na mě působí přesně tak, jako když si ho čtu...

Mé dnešní asociace:
článek - Svatební košile - Karel Roden - film Kytice - Vodník - Bárta - musím si ho pustit! :)

Jojo, asociace jsou prima věc! :) Pamatuju si, jak jsme jednou s Petrem hráli asi hodinu (než jsme museli skončit) a přitom je to strašná blbost, když se to tak vezme!

Žádné komentáře: