pátek 22. ledna 2010

The Godfather

Před Vánocema se ke mně od kamaráda dostala slavná filmová sága - Kmotr! Hodně jsem o této knížce i filmech (celkem jsou tři) slyšela, tak mi to nedalo a pochopitelně jsem filmy shlédla.

Do této doby jsem měla spojeného Al Pacina především s vysloužilým plukovníkem ve filmu Vůně ženy, ale ode dneška pro mě bude asi už navždy Michaelem Corleonem (jako Richard Chamberlaine je pro mě Ralphem de Bricassardem). Ve všech třech filmech má skvělé partnery - Marlon Brando, Robert De Niro a Andy Garcia.
O čem děj je? Dalo by se říci, že o italské mafii v Americe, ale nějak mi to přijde nepřesné. Michael nechtěl mít s mafií nic společného! Přesto se po smrti svého otce Vita stal Donem Corleonem - hlavou rodiny (mafie). Nechtěl rodinu vést jako otec, chtěl všechny její obchody zlegalizovat. Ale cesta z "podsvětí" není jednoduchá. A podle všeho, když do toho padnete, tak se z toho špatně dostáváte. Chtěl žít jinak, snažil se, ale prostě to nešlo... Celý život se snažil stát se čestným člověkem a především celou dobu miloval svoji ženu a děti. Přesto mu nebylo štěstí nakloněno.
Špatně se to popisuje, ale prostě mě postava Michaela Corleone fascinuje a asi neumím vyjádřit proč (stejně jako Meggie v Ptácích v trní). Cítím, že za tím vším něco je...

Zkuste se podívat! Třeba pochopíte, co myslím. Já si jednoznačně knížku dávám do pořadníku.

A ještě jeden malý postřeh. Předem jsem z Kmotra znala pojem "zalehnout na matrace". Přesto za těch (ehem) 9 hodin zazněl pouze jednou. Za to často se opakuje věta: "Dám mu nabídku, kterou nebude moci odmítnout..." Celkem se mi to líbí :)

Žádné komentáře: