čtvrtek 18. února 2010

Můj kulturní život

Trošičku jsem v posledních dnech kulturně žila (teda ne, že bych normálně nežila, ale nějak se to sešlo).

V sobotu jsme s maměnkou vyrazily do Uměleckoprůmyslového muzea. Ptáte se, co nás k tomu vedlo? Nově otevřená výstava Thonet - Mundus a ti další (Ohýbaný nábytek v 1. polovině 20. století). Thonet židle určitě znáte! Minimálně my je totiž máme doma :) Ale celkově mi přijde, že ty základní patří k nejběžněji rozšířeným. Přesto až právě po návštěvě této výstavy jsem si uvědomila, že nás tyto židle obklopují víc, než jsem čekala. Potkala jsem tam totiž neskutečné množství modelů, které znám z různých domácností, chalup, far a podobně. Určitě i vy, byste některé kousky poznali! Nevěříte? Tak vyražte! Neuvidíte jenom známé kousky, ale i opravdová mistrovská díla! Jak já bych brala jejich zahradní lehátko...
Jo a v roce 1930 měla firma úžasný slogan! "Již 100 let a stále moderní!" Za chvíli to bude 200 let a myslím, že to pořád platí! Hlavně mě ale napadlo, že by stejný slogan mohl mít i skauting :)

Tím můj kulturní život ovšem neskončil! Po výstavě jsme ještě vyrazily do kina na film Nějak se to komplikuje. Je to taková dobrá oddechovka... Meryl Streep v hlavní roli pochopitelně perfektní! A Alec Baldwin starší než kdy dřív. Ale pobavily jsme se, takže film svoji roli splnil :) A Meryl má ve filmu nádherný dům s perfektní zahrádkou! Pokud chcete oddychovku, pobavit se a trochu nečekaný konec, tak mohu doporučit.

Stále nekončím :) U nás v Lucerně totiž hráli další film, který jsem nechtěla vynechat - Lítám v tom. V pondělí jsme tam s maměnkou byly jako na koni :) Tentokrát zářil George Clooney. Hodně jsem o filmu slyšela, ale nakonec předčil mé očekávání! Ryan (Clooney) se živí jako profesionální vyhazovač z práce (fakt nevím, jak jinak to nazvat), který lítá po celých státech za svojí prací. V minulém roce doma strávil strašných 40 dnů, život se mu vejde do malého cestovního kufru a jeho cílem je nalétat 16 milionů km, aby dostal tzv. platinovou kartu. Takový vlk samotář... Život se mu postupně ale začíná měnit. Na svých cestách se setkává s Alex, která má obdobně cestovatelské povolání, dostane k sobě mladičkou kolegyni, která chce v jeho povolání udělat "revoluci", ale také se blíží datum svatby jeho mladší sestry. Jak se s tím Ryan popere? Úctyhodně... Celkově bych to shrnula, že se jedná o netradiční film s netradičním koncem, který vás netradičně zaujme :) Mně se líbil, tedy souhlasím a doporučuji (pardon, interní humor :)).

(Poznámka pod čarou: ředitelé, kteří na škole nejdou zastihnout dva dny po sobě, i když by tam měli být, tak mě štvou! Kdo tam má pořád chodit?!?)

Žádné komentáře: