pondělí 3. května 2010

Dům U Zlatého úsvitu

Současným pohádkám české tvorby moc neholduji. Pro mě zůstávají stěžejní pohádky jako je Pyšná princezna, Princezna se zlatou hvězdou na čele, eventuálně O princezně, která ráčkovala nebo Princové jsou na draka. Z těch "novějších" nesmím opomenout Lotrando a Zubejda.
Ty současné mě prostě většinou moc neosloví... Ale to se teď náhodou změnilo. Relativně omylem jsem totiž narazila na pohádku z roku 2009 s názvem Dům U Zlatého úsvitu.

Pohádkový příběh se odehrává v první třetině 20. století v městečku Bludičkov. Trochu mi to připomíná Kocourkov :)
Pan starosta má uječenou manželku, která navrhuje otřesné klobouky a vlastní psa Kremrolína. Panu starostovi jsou k dispozici dva policisté ("Kdybych neměl podstav, tak vás vyhodím!") - trošku nekňubové, kteří člověka opravdu pobaví. Dále je tu pan ředitel s paní učitelkou ("Nezdržujte mě nebo přijdu brzo!"), řezník pravidelně venčící své prase na náměstí a také starší pán s vnukem, kteří vlastní obchůdek s knihami, který zrovna moc neprosperuje. Když do města přijede kouzelník a jasnovidec Heliodromus, tak to městečkem pořádně otřese! Jak si s tím jeho obyvatelé poradí? Na to už se musíte podívat sami. Já jen dodám, že jsem se celkem pobavila :)

Ještě dvě drobnosti.
Vladimírovi Javorskému, který hraje Heliodroma, to fakt sekne! Delší vlasy, pruhované triko, cylindr... Já jsem byla naměkko! :)
Skvělý zápich měla paní učitelka na ZŠ v podání Ivy Janžurové. "Milí žáci, na dnešek jsem vám připravila pár jednodušších příkladů z kybernetiky." V pozadí na tabuli se vyjímají limity, derivace a integrály... Co dodat! Teď, když se to učím, tak mě to celkem pobavilo :)

Žádné komentáře: