čtvrtek 3. června 2010

Zkouším péct

Před časem jsem pekla bábovku. To bylo v pohodě. Prostě uděláte těsto, které teče, nalijete ho do formy a strčíte do trouby. Pekla jsem to podle návodu z nějaké krabicové buchty a bylo to v pohodě.
Dneska jsem se rozhodla vyzkoušet vrbovské řezy, na které mám recept od babičky z Pardubic. Všechno šlo celkem dobře. Sice se mi těsto ze začátku pořád sypalo, ale to jsem zvládla. První opravdový problém přišel, když jsem měla vyválet plát těsta na plech. Tak velký to prostě nešlo! Tak jsem si udělala takové těstové puzzle :) Dvakrát, protože tam jsou dvě oddělené vrstvy těsta... Fajn, šup s tím do vyhřáté trouby! No jo, ale jak dlouho a na kolik to vlastně péct? Tak jsem vzala kuchařku, co máme doma, že to s něčím porovnám, ale moc jsem neuspěla. Tak jsem zkusila internet. Taky marnost. Proč všude píšou jenom "a upečeme"?!? Vždyť to je strašně široký pojem!!! Nakonec jsem to riskla na 150° a 45 minut plus nechat ještě v troubě. Snad to bude stačit...
A navíc mi nevyšla poleva :( To je teda den.

Žádné komentáře: