pondělí 20. září 2010

Muchova epopej

V sobotu měla v Městském divadle Brno premiéru Muchova epopej a já na ni mohla už v neděli vyrazit (velký dík za příležitost!).
Kdybych měla začít popisovat celou inscenaci, tak bych (opět) byla nucena jenom chválit Městské divadlo. Tam to opravdu umí! Strhnou vás do děje, že dvě a půl hodiny utečou a vy ani nevíte jak!

Představení ve zkratce představuje život Alfonse Muchy. Jeho začátky, přátelství i lásku, odsouzení Čechy i uznání ve světě. Přiznávám se, že i když mám Muchu ráda, tak jsem o jeho životě skoro nic nevěděla. Až do včerejška jsem netušila, že studoval v Mnichově a Paříži, že se do jisté míry přátelil s Maroldem a Gauginem, že tak rád pomáhal krajanům a že Slovanská epopej byla jeho opravdu dlouholetým snem! Pravděpodobně byl život Muchy trochu jiný a divadlo všechno přikrášlilo, ale určitě na tom všem něco pravdy bude! A já jsem to prostě nevěděla! Ale teď to už vím :)

Ráda bych si přečetla nějaký jeho životopis. Bohužel ten, který napsal jeho syn, údajně neobsahuje celý život. Nu co - lepší něco než nic. Asi brzo vyrazím do knihovny!

Žádné komentáře: