čtvrtek 6. ledna 2011

Sněhurka a další "pohádky pro děti"

Moje ctěná sestra zhruba před rokem, ve svých 17-ti letech, poprvé viděla pohádku Princ Bajaja a značně ji zpochybnila. Princ zamče zříceninu, nechá se zmanipulovat koněm, princeznu zatáhne do křa, urazí, okrade, lže jí z oka do očí a tak dále. Letos o Vánocích svůj monolog u Bajaji zopakovala. Nejhorší ale je, že jsem to asi chytla. Koukala jsem na Sněhurku od Disney a do očí mi hned uhodilo týrání zvířat!

Tak si tu Sněhurku trochu shrneme (dle Ferdy):
  • Královna je jasný schizofrenik - baví se se zrcadlem.
  • Myslivec je strašný naivka! Myslí si, že Sněhurka v lese přežije... Jak asi když nemá skautskou výchovu?!?
  • Následně se Sněhurka vloupá do cizího domu uprostřed lesa.
  • Kdyby jenom to! Najednou všechna zvířátka makají jak černá! Srnec olizuje talíře, veverky namotávají pavučiny na svoje ocasy, na jelena se navěší špinavé prádlo, které se pak pere na želvě! Jasný případ týrání zvířat...
  • Přichází na scénu trpaslíci. Dokonalá ukázka šikany! Chudák Šmudla...
  • A Sněhurka u těch malých mužíků zůstává jako levná pracovní síla - jenom za bydlení a stravu.
  • Blíží se konec pohádky a na scénu se vrací královna, která s jablem v ruce jasně lže!
  • Aby toho nebylo málo, tak na závěr se tu ještě objeví princ, který je jasný nekrofil! Nevím, kdo jiný běžně líbá mrtvoly v lese...
A tohle se, pěkně prosím, uvádí jako klasická pohádka pro děti. Nevím jak vám, ale mě to zase až tak výchovné nepřijde, když se člověk podívá "pod pokličku" :)

(Snad jste se alespoň dobře pobavili :))

4 komentáře:

Hrčkins řekl(a)...

No přesně moje slova!! Kam ten svět spěje? Když už ani pohádky nejsou bezúhonné! A vy co jste viděli Bajaju mi musíte dát za pravdu!! ;)

barulka řekl(a)...

Jen mě tak napadá, že s těma zvířatama to bude podobný i v Popelce. Ta si jde klidně na bál a nevhá za sebe klidně pracovat nebohé holoubky :-) A mimo jiné taky dává na rady koně - tentokrát Juráška - sice nemluví, ale dost jasně naznačuje.

Dárky řekl(a)...

Ferdo...nemluv o tomhle ve škole, Rychtecký by z Tebe měl ještě radost (jen bys musela přidát pár poznámek o hnusných šovinistech, co přijdou na konci ubohou oběť zachránit)
Jinak vtipné a trefné postřehy:-) Co Princ a Večernice?

Hrčkins řekl(a)...

teď jsem si ještě tak vzpomněla na problematiku ohledně šmoulů.. už jen fakt, že jsou to malí lidičkové sjetí naftalenem tak, že už z toho jsou modří a k tomu žijící v houbičkách s týpkem co trpí chorobnou přesdtavou, že je čarodějnice a musí je všechny pochytat a pozabíjet vás neudivuje? a my k tomu pouštíme malé děti se slovy "Jéé! Šmoulíci!! A Taťka Šmoula (hlavní dealer naftalenu!!)!! no koukej!!" ;)