čtvrtek 26. dubna 2012

Odzbrojená

Dneska mě totálně odzbrojila moje kolegyně, která je přibližně stejný ročník jako já.
Na pondělí ve škole chystáme "pochoďák", na kterém budou různá stanoviště, která budou žáci v průběhu trasy postupně plnit. Já budu mít vysílání morzeovky nebo šarády a ještě jsem přislíbila, že dodám šifry.
Dneska za mnou dorazila kolegyně: "Tak já si jdu vyzvednou svoje stanoviště." Tedy vysvětluji, že jí zítra dodám šest nakopírovaných šifer. V tu chvíli přišlo moje první zaskočení, když se zeptala: "Co to jsou šifry?" Dobře, rozdýchávám to, vysvětluji a jednu na ukázku vytahuju. "Ale jak na to mají dojít?!?" Nu, vysvětluji, že musí použít hlavu a přemýšlet. V případě nouze bude k dispozici nápověda. Kolegyně kouká na jednoduchou šifru s klíčem a nechápe, jak se dá něco takového rozluštit...
Fakt jsem zvědavá, jak to v pondělí uhraje! To, že někdo nerozluští šifru bez nápovědy pochopím, to že to nezvládne ani s nápovědou už moc nechápu, ale hlavně jsem netušila, že ještě existují lidé, kteří neví, co to znamená slovo "šifra". (A to studuje dějepis - vždyť se šifry používaly např. v 2. světové, jestli se nemýlím!)

Žádné komentáře: