čtvrtek 30. srpna 2012

Oikos 2012

Soukolí pracovních a skautských povinností už mě semlelo, ale Oikos, který skončil teprve před pár dny, ve mně stále doznívá...
  • Utrpěla jsem lehký šok v podobě dnů před tím než přijeli účastníci. Najednou jsem měla pocit, že si nemám s instruktory co říct... Naštěstí to ale přešlo.
  • Kurz byl tradičně zahájen sobotním východem slunce. Byl luxusní! A Jáňa měla pěkné úvodní slovo. Přípravy na kurz přirovnala k chystání se na expedici, na velký puťák. Bylo to krásný!
  • Jak se naučit dělat správně táborové účetnictví? Nu přece pomocí hospodářské hry s lenochodíma rodinkama a veverkou jako účetnickým kontrolorem :)
  • Letos se mi sešla perfektní skupinka na zpětnou vazbu! Taková každodenní terapie smíchem :)
  • V neděli měla Pampa nachystaný blok o denících. Čtení z válečných deníků, ale také nahlédnutí do soukromých deníků nejrůznějších lidí a nejrůznějších forem. Bylo to fascinující a neskutečně motivující! Alespoň pro mě :)
  • Večer pak přijel sám velký Džugaro Botič! Protože nestíhal, tak ho na naše tábořiště musel nakonec dopravit vrtulník :) Na Oikose to byla kouzelná ukázka toho, jak nadšení instruktoři dokážou strhnout účastníky k sebevětší blbosti! Po příjezdu D. B. už účastníce byly ve stavu, že se tlačily do první řady! Tak vám nevím, jestli to nebylo trochu zklamání, že se jedná jen o "slavného" orientačního běžce :)
  • Účastnice z Benátek byly během tábora 2x evakuované! Když mi to u oběda vykládaly, tak jsem si už tak od 1/3 myslela, že to musí být konec, ale ono ne... Obdiv k tomu, co zvládly! Jestli chcete být šokováni, co všechno se dá na táboře zažít, tak vám to s chutí převyprávím! Ale nevím, jestli mi budete věřit...
  • Mezigalaktický turnaj! Fakt jsem netušila, že taková věc jde hrát! Hraje se ufo, volejbal a fotbal dohromady! A aby toho nebylo málo, tak branky jsou pohyblivé :)
  • Stejně jako loni proběhla zpětná vazba instruktorů. A zase jsem byla šokována. Pro některé jsem skála, pro některé maják v rozbouřeném moři (toho si vážím) a někteří by se za mnou přišli poradit (toho si vážím ještě víc vzhledem k tomu, kdo to říkal). Hlavně ale vykrystalizovaly nějaké problémy mezi pár lidmi v týmu. Chudák šéfik z toho byl lehce nešťastný... Tak jsem se mu nabídla jako onen maják a ono to až do konce kurzu fungovalo! A to bylo super...
  • Pohádka o tom, jak šest chlapů dělalo šlehačku :) Pustili centrálu, aby mohli využít mixér, použili tác, aby to moc nešplíchalo a pak došli na to, že mají obyčejnou šlehačku a ne tu na šlehání :) A tak jsme měli banány v čokoládě bez šlehačky... Ale pozorovat onu scénku to vynahradilo :)
  • Víte jaký je nejbožejší budíček na Oikose? Když účastníci vstanou o půl šesté, vezmou kytary a před šestou vás vzbudí písničkou Vychází, abyste byli včas na ranní poradě! A pak si jdou zase lehnout :) Páteční ráno bylo prostě nejlepší! :)
  • Jo a v pátek za náma přijel Dick! A tak se stalo, že v jeden den a na jednom místě jsem měla svoje dva vůdce vůdcáků, pro které mám slabost, pěkně pohromadě :)
  • Konečně jsem si vyzkoušena hennu! Totálně mě to nadchlo! Co na tom, že jsem do práce nastupovala s pokreslenou rukou :)
  • Asi jsem lehce šokovala účastníky i instruktory. Stačilo k tomu málo - říct, že se snažím nestresovat a často to celkem vychází :) Netušila jsem, že to některé tak hrozně zaujme! A překvapilo mě kolik lidí s tím má fakt problém...
  • A jak to celé skončilo? No přece západem slunce! Papá našel krásné místečko, šéfik měl dojemnou řeč, že ani moje oko nezůstalo suché a myslím, že odchod instruktorů objímajících se za ramen do zapadající slunce musel být fakt doják...
  • Pochopitelně ale nechyběl závěrečný večírek! Přijel Tom Jones, ale taky kytary, které vydržely dlouho do noci.
  • Ač to ze začátku vypadalo bledě, tak jsem si na kurzu našla svého parťáka. Další matematický mozek :) Jak někteří prohlásili, tak my dva si to vysvětlíme pomocí tabulek a vzorců, oba to pochopíme a jsme spokojení :) Prostě jsem si druhou polovinu kurzu užívala fakt naplno! Chtělo by to ještě jeden velký (alespoň virtuální) dík!
  • Perlou Oikosu je ale fakt, že pár lidí z týmu by mě rádo vidělo v jeho čele... Dobrej vtip :)
  • Na závěr stačí snad jen říct, že celý Oikos byl prostě úžasný! Zase jeden kurz, na který budu ráda vzpomínat...

1 komentář:

Dan K. řekl(a)...

slušnýýýý