neděle 5. srpna 2012

Tak jak?

Člověk by se rád choval šetrně, ale občas mám prostě otazníky...

Ráda bych třídila plast. Nejenom PETflašky. Ale jak, když u nás se do žlutých kontejnerů nemají házet například kelímky od jogurtů?

Když jsem byla nakoupit po táboře, tam na mě dolehlo jedno dilema. Na táboře jsem se dozvěděla, že tetra pak je vlastně třívrstvý obal a špatně se recykluje. Když jsem byla v obchodě, tak najednou by to vyloučilo nákup džusů a výrazně omezilo výběr mléka. U nás je v PETflašce jenom jedno. A i neustále produkovat PETflašky není přece úplně OK. Takže když si chce člověk ekologicky pořídit mlíko, tak musí se sklenicí do automatu?

3 komentáře:

Káťa řekl(a)...

Kamíku, s tetra paky si hlavu nelámej, výroky Miss odpadky byly poněkud zkreslené. Faktem je, že jsou třívrstvé, nicméně jsou recyklovatelné. A to už docela dlouho. Tady máš napsáno jak:http://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/dotazy-a-odpovedi/daji-se-recyklovat-tetrapakove-obaly

Takže hlavu vzhůru a hurá na džus a mlíko :)

Kamila řekl(a)...

Vím, že se dá, ale není k tomu potřeba třeba víc energie než k likvidaci plastů? Recykluje se opravdu všechno? Četla jsem, že hliník se prostě pálí...
Jednoznačně díky za odkaz.

Dan K. řekl(a)...

vím, o čem mluvíš - my plasty třídíme a protože v Brně je vyhodit nemáš kam, vozíme je do Babic nad Svitavou, kde kontejnery jsou :-(
A tetrapaky do brněnský kontyšů hodit můžeš.