čtvrtek 15. října 2015

Ostrava!!! malá fotoreportáž

Většina děcek i učitelů je tento týden na jazykovém nebo hudebním soustředění. A tak jsme pořád přemýšleli, co s tím zbytkem. Nakonec jsme se jeden den vydali do Ostravy!
Protože jsem trubka, tak jsem si s sebou zapomněla vzít foťák. Ať žije alespoň mobil...

Prvně jsme navštívili Landek, kde se nachází muzeum důlního záchranářství, kde jsme se seznámili např. s maltézským křížem s pravidly záchranářů. Nejenom, že tak pracují, ale také tak žijí. Podle všeho je to opravdu hodně náročné a vážené zaměstnání...
V muzeu se také nachází "pamětní zeď" horníků, kteří zahynuli v dolech... A cvičiště záchranářů, které jsme si mohli alespoň trochu vyzkoušet. Taky jsme se na Landeku podívali do podzemní expozice. Bohužel jsem ty čtyři metry pod zemí byla v takovém zaujetí, že mě nenapadlo cokoliv vyfotit...
 Z Landeku jsme se přesunuli do Dolních Vítkovic. Když jsem tento areál viděla naživo, tak mě překvapilo, jak je skutečně obrovský! Někdy se sem budu muset skutečně vypravit a absolvovat celou prohlídku areálu, kterou dělají. Přidáte se někdo na výlet do Ostravy? :) Školní děti by to bohužel nedaly...
 
My jsme se místo toho vydali do Malého světa techniky U6. A hned u vstupu nás přivítal Jules Verne s úžasným citátem. Jo, to je pán, kterého já můžu...
Výstava v budově bývalé energetické ústředny interaktivně odhaluje tajemství technických vynálezů od parního stroje po současnost. Člověk si zde může vyzkoušet vše možné i nemožné! A to vše mezi dvěma stroji, které hnaly vzduch do vysokých pecí.
V expozici se také nachází ponorka kapitána Nema od Julese Verna. Přesně podle mých představ :)

Žádné komentáře: