čtvrtek 20. ledna 2011

Stůňu s knihama

Od neděle se o mě (některé dny i úspěšně) pokouší choroba. Jasně, že když jsem chodila do práce, tak to odpoledne vždycky vyletělo na 38 a když jsem doma, tak se nedostanu ani na 37. Marnost :) Ale jsem ráda, že mě to pravděpodobně na delší dobu opravdu nepoloží.

A co chcete dělat když máte ležet v posteli a potit se? Už po prvních dvou odpoledních (to jsem ještě chodila do práce) mě to strašně nebavilo... A tak sjíždím seriál Pohotovost na internetu (už od června, kdy jsem udělala státnice - a dneska jsem se dostala do poslední série, tak nevím, co bude potom).

Hlavně jsem si ale vzala knížku do ruky! Poslední měsíce takovou věc moc nestíhám (teda s výjimkou Anny a krále, kterou jsem přečetla jedním dechem). Chtěla jsem něco pohodového, milého, co člověka potěší. A tak jsem šáhla po Robertu Fulghumovi. Mateřskou školku už znám celkem dobře, ale mám v knihovně ještě dva kousky, které jsem od Vánoc 2009 nepřečetla (jsem ostuda). A musím říct, že nezklamal! Jeho knížky jsou strašně milé čtení... Mám pocit, že povídka o poinsetiích (vánočních hvězdách) je i v MŠ, ale opět mě pobavila, zamyšlení nad kolonkami na formulářích mě zaujalo a našla jsem si spoustu dalších drobností, nad kterými jsem se upřímně zasmála. Jeho knížky jsou prostě úžasné! :)

V zájmu upřímnosti k ženě a dětem nyní doznávám toto:
  • Ano, to já jsem snědl tu čokoládu na vaření.
  • Křečci neumřeli sešlostí věkem.
  • Lhal jsem, když jste byli v pubertě a já říkal, jak vám to sluší
  • Vím, kdo mi bral z peněženky peníze.
  • A vím, že víte, kdo bral peníze z prasátek.
  • Vaše matka i já jsme na Vánoce dělávali Santa Clause.
  • Ale velikonoční králík jsem byl vždycky já.

...devět pravidel z Fulghumova Průvodce kutila pro domácnosti:

3. Pokud to jen trochu jde, pracujte v kuchyni - je tam spousta užitečného nářadí, je tam teplo a sucho a máte to blízko do ledničky.
4. Pokud jde o závadu v elektronice, běžte si koupit nový přístroj, anebo se poraďte s dvanáctiletým dítětem.
5. Držte se selského rozumu. Zapojte porouchanou věc do zdi, vyměňte baterie, žárovku nebo pojistku, podívejte se, jestli nádrž není prázdná, zkuste zmáčknout knoflík na zapínání nebo to prostě přetřete štětcem.
7. Když něco vypadá, že to visí rovně, tak to visí rovně.
9. A především - jestli jste udělali nějakou blbost, která funguje, pak to není blbost.
Robert Fulghum: Možná, možná ne

A když už k večeru nebylo co dělat, oddílový zpěvník hotový, nad zápisníkem se mi přemýšlet nechtělo a už vůbec se mi nechtělo počítat do školy, tak jsem se rozhodla začlenit do knihovny Bídníky, které jsem si pořídila minulý víkend v Pardubicích. Víte, jak je těžké najít v knihovně 11 cm volného místa? Skoro nadlidský výkon! Musela jsem přeskládat 3 police. A vlastně to nic nevyřešilo, protože teď nemám kam umístit ročník časopisu Lidé a Země...

Žádné komentáře: