sobota 15. ledna 2011

Učitelský plat (to si nestěžuju, jen konstatuju)

Říkala jsem si, že když začnu pracovat a vydělávat si, tak bych se i osamostatnila. Co si ale se svým učitelským platem můžu dovolit? Leda tak pronájem jednoho pokoje. Ne že by to pravděpodobně nestačilo, ale pořád to má svá úskalí. Cenová dostupnost, vybraná lokalita, ale hlavně, co by ostatní lidi v bytě byli zač? Toho se trošku děsím... A tak to stále odkládám a řeším jiné věci, které musím.

Napadá mě u toho ale ještě jedna věc (teda nenapadá, to je realita). Mám kolegu, který má dvě děti a manželku na mateřské dovolené. A i když ho učení baví, tak zvažuje, jestli ze školství neodejít, protože finančně utáhnout čtyřčlennou rodinu asi není jenom tak...

Prostě učitelský plat je tak pro jednoho, ve dvou lidech s takovým platem se to taky dá zvládat, ale jak má člověk rodinu, tak to asi pomalu začíná drhnout a přepočítává se každá koruna... Co z toho vyplývá? Já nevím. Třeba to, že učitelé by měli mít partnera s vyššími příjmy :) (Nemyslím nějak extrémně, jen s vyšším než mají sami.)

6 komentářů:

Ježo řekl(a)...

Aniž bych věděl, jaký je Tvůj učitelský plat (jen soudím na základě zkušeností sestry), tak se obávám, že tento problém řeší tak 80% všech zaměstnanců, nejen učitelů (já jsem třeba přepočítával svoje výdaje někdy kolem Vánoc).

Ježo řekl(a)...

Zn. Držím pěsti (všem).

Kamila řekl(a)...

Mně je to jasný, že to není jenom problém učitelů! Ale je to moje zaměstnání, kde to mám z první ruky...
A znám lidi, kteří to fakt řešit nemusí, jestli budou mít na nájem nebo ne...

Ježo řekl(a)...

Jo, taky znám podobné lidi. Ale: jsou to buď lidi, kteří a) jsou opravdovými profesionály ve svém oboru b) tráví v práci neskutečné množství času, žádné osmapůl a padla (případně průnik obou množin).

P.S. Chceš radu? Šetři si (na vlastní bydlení) ( = kašli na pronájem). (Ano, chápu, být opravdu nezávislá je víc než fajn, ale ty ušetřené peníze se fakt hodí.)

Anonymní řekl(a)...

Tak teď jste mě docela vyděsili oba dva. Právě končím PF. Ono nejen, že se ta práce nedá sehnat, ale ještě je to takhle špatné?? Tak to vzhůru dolů...

Kamila řekl(a)...

Zdravím neznámého/-ou :)
Od nového roku = od přidání na platech učitelům, už to není tak strašné. Plánuju se stěhovat a myslím, že finanční problémy bych mít neměla...
Hlavně držím palce při hledání práce! Vím, že to není jednoduché a chce to hodně štěstí. Tak ať to vyjde!