úterý 22. února 2011

Téma: Vztahy

Sice jsem se vrátila ke knížkám, ale nějak jsem začala opomíjet časopisy a to je velká škoda! Tak jsem si dneska vzala do ruky Skauting z přelomu roku jehož tématem byly vztahy.
A celkem mile mě překvapil jeho obsah. Bála jsem se, že to budou samé partnerské vztahy, ale ono ne! Spíš naopak! Hodně je toho věnovaného nováčkům, rodičům apod. Nějak se ale stalo, že nejvíc mě zaujala ta "partnerská" část...

Článek, který píše Vikki... Už jenom proto je to zajímavé! :) Ale přiznám se, že na začátku jsem se dost vyděsila - první pořádný odstavec obsahuje definici primární referenční skupiny od Kohoutka. Brrr! Ale pak jsem pochopila, že to bez ní nejde...

Partner s podobnými hodnotami, zájmy a postoji se nejsnáze najde tam, odkud jsou postoje a hodnoty čerpány. Tedy z referenční skupiny, tedy možná právě z oddílu, střediska, kmene.
Dalším aspektem je strávený čas. Spíše najdeme partnera tam, kde trávíme hodně času, poznáváme nové lidi. Se společně tráveným časem vzrůstá vzájemné poznání, které může mít na formování partnerských vztahů vliv. Skautská činnost také umožňuje větší hloubku poznání - děti se poznají docela všestranně, a často v situacích, ke kterým obvykle (např. ve škole) nedochází.
Skauting usiluje o rozvoj lidí. Jedna z cest, jak se učit, jsou vlastní chyby. I partnerstvím a "chozením s někým" se učíme. I na poli partnerství může mít skautské prostředí svůj přínos.
Vikki - Jakub Straka: Skauting (prosinec 2010) - Když se zamiluje...

Prostě si myslím, že má pravdu (a zaujalo mě to).

(A když jsem si to přečetla, tak mi došla SMS, kde bylo slovo "má" (ve smyslu "moje") úplně navíc... Nasadí to brouka do hlavy!)

A teď jdu konečně spát....

Žádné komentáře: