neděle 6. ledna 2013

Našel jsem svazek klíčů...

V sobotu jsme byli v Pardubicích. Shodou okolností tam má zrovna výstavu Pavel Čech (brněnský malíř, ilustrátor a spisovatel) - a tu jsem já prostě nemohla vynechat! :)
Za 40 Kč jsme prošli celou galerii v Domě U Jonáše. Za ty peníze bych tam kvůli Čechovi chodila klidně každý týden!
A jaká byla výstava? No přece naprosto uchvancancující! Je to úžasné vidět tolik nádherných obrazů naživo na jednom místě. K vidění je spousta originálů z jeho knih včetně jeho poznámek a člověk může prozkoumat, co je skutečně lepené, co malované, jak je papír rozdělený. Naprosto neskutečné umění! A pak řada dalších obrazů. Včetně originálu mapy Stínadel :) Úplně mě překvapilo, jak jsou některé jeho obrazy veliké, protože já je znám jenom z internetu. Překvapila mě velikost obrazu Naposledy psím bojovníkem, ale hlavně Veliké a děsivé tajemství - obraz toho, jak Rychlé šípy poprvé vstupují do Stínadel. To je tak mega obraz!!! A já měla možnost ho detailně prozkoumat.
Uááá! Já ho zbožňuju! A tak jsem si koupila hned další knížku O zahradě, kterou ještě nemám :)

4 komentáře:

Michal Opitz řekl(a)...

Ahoj, chystám se tam teď o víkendu, tak jsi mě ještě víc navnadila :)

Kamila řekl(a)...

Ať se líbí! Můj názor je čistě subjektivní, protože jsem pouhý nadšenec do Pavla Čecha a ne profesionál jako někteří. Celkem by mě zajímalo, jak se na to dívá někdo jako Ty...

Michal Opitz řekl(a)...

Já ho hodnotím silně nekriticky, hrozně obdivuju co dělá a jak pěkně to dělá :)

Kamila řekl(a)...

Chápu :) Strašně by se mi líbilo nakouknout, jak vypadá jeho ateliér (nebo místo, kde pracuje) nebo jak něco vytváří... Nějaké představy člověk má, ale zajímala by mě realita.