sobota 7. listopadu 2015

Po náročném týdnu

Tento týden byl ve škole nějaký náročný. Shodlo se nás na tom víc.
A tak jsem se radovala z maličkostí...
Třeba jako je nový široký parapet v kabinetě, na který jsem si donesla ze třídy kytku po kolegyni, která mě zaučovala. Najednou i vyniknou jestřábi, které mám ve škole už dlouho a je místo, kam si skládat jablíčka na svačinu.

Na závěr celého pracovního týdne jsme vyrazili do Otevřeného domu - na prohlídku Janáčkova divadla u příležitosti 50-ti let jeho otevření. Měli jsme celkem štěstí, protože jsme se dostali už na druhou prohlídku - za námi se následně táhla fronta až ke kašně...
Byl to úžasný zážitek! Člověk měl možnost projít si trasu divadlem, na které se setkával s lidmi, kteří v NdB pracují. A tak jsme nahlédli do skladu kulis a pláten, do prospektového výtahu, u kterého nám zazpíval dětský sbor a ocitli jsme se v propadlu.
Následně po schodech úplně nahoru, kde se nám odkryl netradiční výhled na Brno, ale také jsme se ocitli v malém baletním sále, na zkušebním jevišti, kde jsme viděli zkoušku sólistů baletu. Dále nás cesta zavedla do zkušebny sboru, kde zkouška opravdu právě probíhala. To byl pro mě velký zážitek! Neskutečné, jak hlasy dokáží úplně zaplnit prostor. Opravdu mi spadla spodní čelist!
Pak jsme se už dostali na jeviště mezi mnou obdivované kulisy Její pastorkyně. Jsou krásné i naživo! :) Na jevišti byl orchestr, který nám s komentářem pana dirigenta zahrál několik ukázek ze zmiňované opery. Najednou hudba dostává jiný rozměr, když víte, co má vyjadřovat.

I když to byl náročný týden, tak Otevřený dům byl dokonalou tečkou. Velký kulturní zážitek, to jednoznačně. Těším se na další v NdB (a že jich jistě nebude málo)!

Žádné komentáře: